Тема. Свято Букваря

Мета: формувати інтерес до читання; викликати бажання стати активними читачами; розвивати усне мовлення; вчити дітей бачити і відчувати красу природи; виховувати любов до книги, як джерела знань.

Добрий день, вітаєм вас!
Настає дозвілля час.
В чарівній Квітляндії
Вже чекають нас.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто любить сумувати,
Із собою не берем!

Любі гості, мами й тата!
В нас — Букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
У гості в 1-В клас.
Ми всіх гостей вітаємо,
Вам пісні заспіваємо.
І хвалимось, й радіємо,
Бо вже читати вміємо.


Пісня

Сорока. Скре-ке-ке, скре-ке-ке!
Чи ви чули про таке?
У Квітляндію чарівну
Буквар іде, Буквар іде.

Червона Шапочка.
А я - Червона Шапочка,
Із лісу йду здаля.
Перегнала Букваря
І догнала я вовка
Хотілось не спізнитися
На свято.

Вовк.
Коли до школи протоптав
Я перший раз доріжку,
Одержав від учительки
У подарунок книжку.
Її казали шанувати
В обкладинку обгортати,
Читати геть усе із неї,
Бо чарівна вона, мов фея.

Червона шапочка.
Коли я з книжкою здружилася
Навчилася читати,
То стільки радості було,
Що вам й не передати!
Вовче, а де твоя перша книжечка?

Вовк.
Я сховав буквар.
Не віддам його, ось так!

Червона шапочка.
Ну, я тобі зараз покажу.
- У свою корзинку тебе посаджу!

Вовк.
Ой-ой-ой! Краще відпусти,
Я прошу тебе, прости.

Червона шапочка.
Ось давно зробила б так,
Віддавай мерщій буквар!

Вовк.
Добре, добре. Я віддам буквар,
Але нехай діти про цю книжку мені
Що-небудь розкажуть.
Я теж хочу бути розумним.

Беру Буквар в останній раз,

Несу його в просторий клас

Із вдячним серцем Букварю

«Спасибі, друже!» — говорю.

Книжечку першу беру я в руки,

Перший мій друже, перша наука!

Любий букварику! Перша книжка!

Хчадетьея-навіть плакати трішки.

Букв спочатку ми незнали,

мами нам казки читали,

А з тобою подружились —

 і самі читати  навчились!

Разом з тобою ми підростали,

Слово найперше тут прочитали.

Я сторінку останню в Букварі перегорну,

Свого друга на прощання я до серця пригорну.

Букви всі лід «А» до «Я» дуже добре знаю я.

Далі я навчатись буду, а букварик не забуду.

Ти перша книжечка моя,

Тепер читати вмію я,

Багато в світі є книжок,

А ти найперший мій дружок!

Вчитель.
Пограємо в гру-естафету «Похід до бібліотеки». Хто швидше перенесе книжки з одного стільчика на інший.

Вчитель.
Ця книжка знайомить із буквами,
вчить читати. Ось послухай,
яку пісеньку про букви знають діти.

Флора. Ну ось ми і зустрілися,
              мої маленькі добрі друзі!
Я – Королева Флора
Господарка квіткового палацу,
Рада вітати вас у своєму царстві.
І запрошую вас до країни Квітляндії,
Країни краси, зелені, барвів,
Країни ніжності і чарівності.
Моя мати – цариця Природа,
Звеліла бути правителькою цієї країни.
Моє царство – це квіти, зелень.
Розмовляють мешканці квіткової країни
Мовою квітів.
Квіти у моєму саду повідомили,
Що у вас сьогодні букварикові свято.
Але Цар буквар з’явиться лише тоді,
Коли ви відгадаєте мої загадки.

-Росте біла, а подує вітер відлітає.
               (кульбаба)
Стоять у лузі сестрички,
 Золотенькі очі, білі вії.
                    (ромашка)
-Синьоока чарівниця
 Часто в полі в нас вертиться;
 Де вінки вона спліта,-
 Пшениці рідкі й жита.
               (волошка)


-Цвіте синьо, лист зелений,
 квітник  прикрашає, хоч мороз
 усе побив-його не займає.
              (барвінок)

Флора. Молодці! Гарно виконали завдання.

Дівчинка сидить за партою, за куліс чути нявкання.
-       Мурчику, годі нявкати,
-       Я-літеру буду вивчати!
( Чути кукурікання)
- Не клич мене, Петько, облиш!
Я вчитися-буду. А- киш!
(хтось кличе дівчинку)
-       Я кинула ляльку, сиджу і мовчу.
"Ой ніколи гратись, бо літери вчу!

Вчителька.
Олю, а скільки літер ти вже вивчила?
Ой, багато! Аж 33.

Учні.
Нас 33, нас 33 ...
У нас міцна сім’я.
Складаємо нові слова
Від А до Я,
Від А до Я.

Вчитель.
Де ви, друзі, живете?
Звідкіля ви ідете?

Учні.
І великі, і малі,
Ми живем у Букварі.
За морями, за горами,
Кажуть, є така земля
Із усякими дивами,
І це царство Букваря.

В царстві тім живуть всі букви,
Крапка, кома і тире,
Знак питання всіх питає,
Знак окличний всіх вітає.
Але що це? Ось і цар.
Вас вітає сам Букварь.

Буквар. Добрий день у добрий час,
Радий, друзі, бачить вас!
Першу школу я, шукав в окрузі.
На свято чудове мене запросила
королева Флора.
Як чудово тут у вас!

Пісня Букваря

Зайчик. Немає вже літер, вже всі прочитані. Що робити? Я не хочу, щоб свято закінчувалося. А можна я, буду виступати?

Діти. Просимо.

Зайчик. Там живеться мені добре,
Там характер мій хоробрий,
Там я голосно сміюся,
І нікого не боюся!
Я оббігав сто доріг
І на свято ось прибіг,
Бо мої малі зайчата
Хочуть літери вивчати.
І просили дуже вас
Записать їх в перший клас.
Кожен зайчик-побігайчик
Хоче зватись Зайчик – Знайчик,
Кожен має довгі вуха,
Кожен вміє добре слухать.

Флора. То як, дітки, запишемо зайченят у перший клас?

Діти. Запишемо.

Зайчик. Дякую, дуже дякую! Побіжу порадую своїх зайченят!
(До зали вбігає лисичка).

Лисичка. Ой, куди я потрапила?

Флора. На свято до першокласників, але мені здається що тебе не
запрошували.

Лисичка. Я — лисичка, я - сестричка,
Хитрувати маю звичку,
Але тут, на цьому святі
Я не буду хитрувати,
Можу вам допомагати!
Я- лисичка, я - сестричка.
Маю дуже гарну звичку!
Лінуватись не люблю,
-І за це себе хвалю!

Флора. Лисичко, хіба гарно себе вихваляти?

Лисичка. Лінуватись не люблю.

Флора. То ти роботу любиш?

Лисичка. І читати, і писати люблю, і співати.

Флора. То може і нам заспіваєш?

Лисичка. Заспіваю, якщо просите.

Діти. Просимо, просимо.

Пісня лисички
Час непомітно пропливає
Лисичка вже „-Буквар” читає,
Вона схилилась над рядками,
Читає вперше слово «мама»  2 р.

Вона сьогодні у натхненні,
Слова чарівні вийшли в  неї:
« Вкраїно, матінко матусю
Для тебе я старанно вчуся».

Вона читає, гарно пише,
А вітер гілочки колише,
Синіє стрічечка в косиці,
У школі так цікаво вчиться 2 р.

Флора. Ось бачите, діти, і лисичка вже букви вивчила.


Лисичка. А я ще люблю квіти доглядати.
                  Ой побіжу вже час їх поливати.

Вчитель. Ми також любимо квіти.
                  І приготували на свято абетку про них.
                  Ось послухайте.

Ми, українські діти,
Також любимо трави і квіти,
З квітів не тільки букетик
А й створили квіткову абетку.

Флора. Весна-чарівниця, неначе цариця,
Наказ свій послала,
Квіткову абетку, щоб квіти зібрали.

А.
 Я — айстра, хоч сумна, але багата
На різні форми, різні кольори,
Мене з любов’ю прийме кожна хата,
Мене так гріє сонечко згори.
Б.
Я — барвінок синьоокий,
Постелився на всі боки
До травиці, до росиці,
До глибокої криниці.
B.
А я — волошка — простота і ніжність.
Я квітка дуже гарна польова.
В мені краса первинна, юна свіжість.
На мене глянеш — зайві всі слова.
Г.
До мене всіх прикута увага,
Я — гвоздика, квітка-дивина.
Це мужність і сама відвага —
Чоловікам призначена вона.
Д.
Я — дзвіночок, весняний дзвіночок,
Славлю день і співаю веселих пісень.
Я — дзвіночок білосніжний,
Аромат у мене ніжний.
Е.
Я едельвейс, біла зірка Карпат,
Росту на вершинах стрімких, поміж скель голубих,
Де дзюрчить джерело про сніги весняні,
Там, де гори цвітуть, як замріяний сад.
Є
Я євшан – зілля чудодійне,
Є в степу такий полин,
Запах чудодійний маю,
Наших гір, горбів, долин,
Раз дихнеш здоровим будеш,
Рідний край свій не забудеш.
Ж.
Я — чарівна жоржина,
Любить мене кожна людина.
Тепло і ніжність сонце віддавало —
І від тепла сама, як сонце, стала.
З.
Я звіробій-оборонець.
Підносю свої листки до сонця.
 Маю комірки,
 Що нагадують дірки.
 Біля ста хворіб на бій
 Викликає звіробій.
И.
Я підсніжник білий зустрів весну.
Першим ліс пробудив від сну.
З-під снігу мій листочок
До сонця простягну
І ніжна моя квітка
Вітатиме весну.
І.
Ірис біля стежки синіє.
Розрісся кущем на межі.
На сонечку квіти він гріє
І листя — зелені ножі.
К.
Я – рожева конюшина,
Маю на голівці я, віночок
На стеблі – трійчатий листочок,
А на мені комашина,
Що, не дивлячись на ранок,
Їсть солодке на сніданок.
Й.
Я мати-й-мачуха проснулася,
Як крижинки розтопилися, 
Сто сонечок пробилося 
Маленьких золотих. 
Хоч на землi з’явилася
Їх сонячна краса,
Росли і ввись дивилися
На рідні 
небеса.
Л.
Я лілія водяна,
На блакитних заплавах широких,
Білими глечиками рясно цвіту,
В озері я зранку до ночі
Можу купатися скільки захочу.
М.
Певно, знає з вас усяк,
Хто буває в полі,
Що я,червоний, гарний мак,
Там росту на волі.
Червонію я, в садках.
Н.
Я - незабудка голубенька,
Дуже ніжна і мала,
На лужку при самій річці
Між травою розцвіли
І така я несмілива,
Що усім тепер шепочу тихо:
«Любий друже! Не забудь!»
О.
Орхідея я, у квітнику зросла,
Ніжність моя чарівна!
Доторкнулись квітки невеличкі
До руки, до ротика, до моєї щічки.
П.
Я — пролісок, блакитні очі маю,
Здавна проліском зовусь.
В лісі першим розцвітаю,
Навіть снігу не боюсь.
Р.
Я — ромашка, скромна і біленька.
На полях і в квітнику росту.
В мене серце жовте, золотеньке,
Ціле літо я цвіту, цвіту...
С.
На баштані, поміж динь,
Виріс я — соняшник один.
Я веселу вдачу маю,
Головою всіх вітаю.
Т.
Я — троянда, чудова й незвичайна,
Відтінків, форм і різних кольорів:
Червона, біла, жовта й чайна,
Ну хто б всі кольори перелічив!
У.
Я - кульбабка весняна,
У весняному гайку,
На лужку зеленім
Я сонечком в траві зійшло,
Посміхнулось, розцвіло.
Потім стала білим-білим,
І за вітром полетіла.
Ф.
А я — фіалка синя і вродлива,
Завжди у колі друзів, не сама.
Хоч скромна дуже і сором’язлива,
Та, кажуть, кращої за мене нема!
X.
Я — хризантема, найпізніша квітка
в нашім краю,
Тому на свято йду пізніш за всіх.
Людей зустріла, хоч я їх не знаю,
Але на свято запросила всіх.
Ц.
Я – нарцис жовтий чи білий-
Чарую очі людські.
У зелені з вітром танцюю.
Із небом мелодії ллю.
Ч.
Чорнобривець я пишний, духмяний,
Що до перших морозів не в’яну.
Це про мене матуся співає,
Щоб рідний край не сміли ми забути.
Ш.
Визирнули шафрани із землі чарівні:
Білі, жовті, сині й голубенькі дивні.
Вони радіють і цвітуть завзято
То ж навколо квітів і життя, як свято.
Крокуси з’явились, то ж весна у силі.
Ці найперші квіти дуже серцю милі.
Щ.
Травичка зелена килимком росте,
Вистиле для мене щастя це просте.
Сяду на травичку, квіти навкруги,
І така вже звичка,квітку збережу.
Ю.
Я – тюльпан весняна квітка,
Я ніжна і дуже красива.
Квітки кращої немає від мене
Мов вогонь палають мої квіти.
Я.
Я півонія розкішна,
Пелюстки ніжні розпускаю,
В мене одяг дуже пишний,
Мене травень в сукню одягає.
Ь.
Ось і кінець. Абетка вся
Нашим діточкам до лиця.
Розпустили голівки квіти
Й посилають всім привіти.

Флора. Ось і абетку квіткову склали
               І враз грамотними стали.

Флора.
Батьки, а зараз слухаємо уважненько —
Для вас завдання не легеньке.
Хто переплутанку швидше прочитає —
На того приз цікавий чекає,
(Переплутанка: «Діти — це квіти. Нехай ростуть
ці чудові квіти, мов здорові і радісні діти»).

Вчитель.
Зібрані разом квіти
Посилають вам привіти.

 Флора. Я дуже рада, що моє квіткове королівство поповнилося квітами,
які сьогодні витримали мої випробування.

Букварик. Що я скажу вам од душі
Мої милі товариші,
Цілий  рік я вас учив
Ви тепер письменні.
Допоміг
я вам відкрити
Диво те  чудове.

Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу  букву,
За перше слово і першу казку.

Буквар.
Я перший підручник у вашому житті.
З цікавістю ви вивчили сторіночки мої,
Від букви а до букви я мандрівка була непроста,
А тепер дружити ви діти будете
з Королевою Природи.

Королева Природи.
Потеплішало нині в нас,
Мабуть, гості є у вас?
Я гостям оцим радію,
Від новин цих веселію!

Лисичка. Скажи, Королево,
О, панно прекрасна,
У Природі без Букварика
Чи все тобі ясно?

Королева Природи.
Миле дитятко ,
Любе Лисенятко!
Без Букварика ніяк
Я не можу проживать!
З чого квітка виростає?
Куди пташка відлітає?
В лісі звірі як зимують?
Гнізда де пташки будують?
Щоб усе це добре знать,
Треба літери вивчать.
Тож, Букварик нам потрібний.
Вчитись з нами може здібний!

Пісня

Україна – мов царівна,
Заквітчана в барвінок,
А барвінок зелененький,
Цвіте небом голубеньким.

В Україні барвінковій,
Всі малята веселкові,
Веселенькі і гарненькі,
Українські діти – України неньки.

Пісня: «Україна»

Розцвітає земля 
І дарує красу.
Я цю ніжність у серці
Своїм пронесу.

Хай квітує земля,
Хай квітує земля.
Хай барвінком цвіте
Україна моя!

Цвітом буйним ясніють
Поля і ліси.
Вранці квіточки мріють
У сріблястій росі.

Усі. Ми - український цвіт,
Ми - діти України!
І будемо вчитися повірте нам.

Пісня: «Ми»

Відео "Шкільне життя"